Publikováno: 08.01.2017

Prezentace požárních vozidel z FONDU ZÁBRANY ŠKOD

Prezentace požárních vozidel z FONDU ZÁBRANY ŠKOD

V tomto článku si Vám dovolujeme představit možnosti nástavby na různých podvozcích. Tato koncepce Cisternové automobilové stříkačky odpovídá technickým podmínkám dotačního programu Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.








Podvozek

Cisternovou automobilovou stříkačku lze postavit na podvozcích jako například TATRA R55 4x4, SCANIA 4x4, či MAN 4x4. Detaily jednotlivých typů podvozků, parametrů jsme pro Vás připraveni zodpovědět.

Image 1

Kabina 

Kabina je jednoprostorová nedělená, vybavena sedadly orientovanými po směru jízdy a přístupnými ze dvou stran. V polici před řidičem a spolujezdcem je umístěno ovládání výstražného zařízení, analogová radiostanice a digitálního terminálu. Toto uspořádání je vždy konzultováno v rámci kontrolního dne při realizaci CAS. V prostoru mezi řidičem a spolujezdcem jsou umístěny dva držáky dýchacích přístrojů. Zbylé čtyři kusy dýchacích přístrojů jsou usazeny v druhé řadě sedadel. Pod touto řadou sedadel se nachází úložný prostor vhodný například pro uložení podvozkové výbavy. Ostatní úložné prostory v kabině jsou řešeny regálovým systémem.

Image 2Kabina Scania P440 CB4×4 CrewCab CP28

Nádrž

Nádrž na hasivo tvoří nádrž na vodu a nádrž na pěnidlo. Velikost nádrže u tohoto provedení CAS odpovídá velikosti 4.240 litrů. Z toho je 4.000 litrů vody a dle vyhlášky 6 % nádrže na pěnidlo tj. 240 litrů. Nádrž je vložená do nástavbové části. Nádrž na vodu je v prostoru střešní části vybavena revizním otvorem o průměru minimálně 450 mm (nebo dle TP), uzavřeným rychlouzavíracím víkem. Nádrž na pěnidlo je opatřena plnícím otvorem se záchytným prostorem o objemu nejméně 3 l pro zachycení nalévaného pěnidla. Materiálové provedení nádrže může být nerez AISI 316l, nebo polyester vyztužený skleněnými vlákny.

Karoserie

Skříň účelové nástavby je montovanou hliníkovou konstrukcí. Materiál použitý na výrobu skříně s úložnými schránami kostry jsou hliníkové vysokopevnostní hliníkové profily. Profily jsou spojeny pomocí prizmatických šroubových spojů. Vlastní karoserie je provedena lepenými hliníkovými plechy s protikorozní úpravou. Kompaktní montovaná hliníková skříň je uspořádáno jako šesti roletová a zadní části opatřena výklopnými dveřmi. Vnitřní hloubka bočních skříní je 600 mm. Pochozí střecha je vyrobena z protismykového hliníkového plechu. Přístup na střechu je pomocí sklopného žebříku umístěného na zádi skříně vpravo. Žebřík má příčle s neklouzavou úpravou.

Image 3CAS 20/4000/240 - S2R TATRA 815 R55 4x4

Volitelné příslušenství

V přední části cisternové automobilové stříkačky je možno upevnit elektrický lanový naviják RHINO 8 / 12 o tažné síle 3,5t (či 5,1t). Délka lana je 30 metrů. Naviják je vybaven dle EN 14492-1 tlačítkem STOP.

Přední část kabiny osádky lze také osadit asanační lištou napojenou na pevně zabudované potrubí od požárního čerpadla a ovládanou z místa strojníka (řidiče).

Účelová nástavba může být vybavena osvětlovacím stožárem TVS 01 o výšce 5 m od země, s pneumatickým vysouváním a v provedení se čtyřmi LED světlomety s celkovým světelným tokem 20.000 lm. Zdrojem pro osvětlovací stožár může být elektrocentrála, či podvozek.

Image 4Elektrický lanový naviják RHINO 12 o tažné síle 5,1t

Fotogalerie